Din order

Var är min order?

Du kommer att få en orderbekräftelse via e-post. Försändelsens spårningsnummer finns i orderbekräftelsen. Du kan också skapa en profil via följande länk så att du kan följa alla dina ordrar. Vi skickar dessutom ett e-postmeddelande när din order har skickats.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse

Om du inte har fått din orderbekräftelse kan det vara så att den hamnat i din mapp för skräppost eller reklam. Om du hittar e-postmeddelandet där kan du markera det som ”inte spam”. På så sätt kommer framtida e-postmeddelanden från oss att komma direkt till din inkorg.

Om du fortfarande inte har fått din orderbekräftelse kan du kontakta kundtjänst som kontrollerar dina inmatade uppgifter.

Kan jag lägga till fler varor till min order?

Tyvärr kan du inte lägga till några produkter efter att beställningen har godkänts. Detta beror på att vi inte har möjlighet att lägga till produkter och därmed ändra det belopp som du har godkänt för betalning. Vill du beställa fler varor behöver du därför lägga en ny order.

Kan jag ångra min order efter att den lagts?

Du kan ångra ditt köp. Beroende på hur långt vi har kommit i orderhanteringen kan vi antingen A: Bekräfta annulleringen utan ytterligare åtgärd.B: Hänvisa dig till var du hittar vårt returformulär.

Ångerrätt & Retur

Jag har ångrat min order. Vad ska jag göra?

Du har 60 dagars ångerrätt när du handlar hos iRobot.se. Ångerrätten gäller från den dag du har mottagit din vara. För att använda din ångerrätt ska du gå in och fylla i vårt returformulär online, som du hittar här.

Kan jag skicka tillbaka en vara som använts?

Du måste returnera din beställning till oss utan onödigt dröjsmål och senast 60 dagar efter den dag då du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Om varan bedöms ha förlorat i värde kan du komma att endast få en del av köpesumman återbetald. Beloppet du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde. Vid returnering av använda varor förbehåller sig Witt Hvidevarer A/S rätten att kräva ersättning för värdeminskning som fastställs av Witt Hvidevarer A/S utifrån återförsäljningsvärdet. En användningsavgift kan utgöra 0–99 % av varans ursprungliga försäljningspris. Läs mer om ångerrätt och retur här. Eller fyll i vårt returformulär här.

Erbjuder ni gratis returer?

Tyvärr har vi inte möjlighet att erbjuda gratis returnering eftersom vi fortsatt vill kunna erbjuda ett konkurrenskraftigt marknadspris för alla kunder. Om du väljer att utöva ångerrätten måste du därför själv betala portot för att skicka varan i retur. Vi erbjuder dock köp av returfrakt, som vanligtvis är billigare än om du väljer att själv köpa porto. Du kan utnyttja din ångerrätt här.

Kan jag ångra köpet genom att vägra att ta emot försändelsen?

Du kan inte ångra ett köp genom att vägra att ta emot varan och/eller genom att inte hämta ut försändelsen utan att samtidigt tydligt meddela oss om att du ångrar köpet. Detta medför en expeditionsavgift som motsvarar den verkliga leveranskostnaden. Läs mer här.

Kan jag få en återbetalning till ett annat kort?

Nej, tyvärr. Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmedel som du använde dig av vid köpet.

När får jag tillbaka mina pengar efter att ni har mottagit försändelsen?

Handläggningstiden tar cirka 14 dagar, men det kan ta upp till två veckor från det att vi mottar varan tills beloppet syns på ditt konto igen.

Leverans

Vad är leveranstiden för min order?

Den förväntade leveranstiden från orderläggning är 4–8 arbetsdagar.

Vad kostar leveransen?

Vi erbjuder gratis leverans vid köp över SEK 700 till GLS-paketombud eller företagsadress. För beställningar under SEK 700,00 en fraktavgift på SEK 59,00-129,00 inkl. moms. Hemleverans (SEK 129,00), Företagsleverans 0-20 kg (SEK 79,00) och Företagsleverans 21-30 kg (SEK 129,00). Som transportör används främst GLS. Läs mer om vår leverans här.

Kan jag få min order levererad snabbare?

Tyvärr har vi inte möjlighet att ändra leveranstiden.

Mitt paket har ännu inte överlämnats till GLS

Våra försändelser levereras till GLS på eftermiddagen varje vardag. Om du lägger en order under helgen kommer GLS därför inte att motta försändelsen förrän på måndag eftermiddag.

Det saknas en följesedel i mitt paket

Du kan se din orderbekräftelse här i stället. Om du saknar något eller har mottagit fel vara kan du kontakta vår kundtjänst.

Jag har fått fel varor

Vi beklagar verkligen detta. Du behöver gå in på vår webbplats, fylla i ett returformulär och skicka varorna i retur till oss. Därefter skickar vi dig de varor som du har beställt.

Jag har mottagit en order med skadad förpackning

Om du mottar en order med skadat emballage är det viktigt att du dokumenterar detta i form av bilder. Ta gärna en bild av själva emballaget och fraktsedeln på försändelsen. I många fall är dock själva produkten inte skadad, eftersom emballaget är gjort för att skydda din beställning.

Om produkten har skadats ska du skicka ett e-postmeddelande till info@irobot.se. E-postmeddelandet måste innehålla bilder på emballaget (invändigt och utvändigt), skadan på produkten samt fraktsedeln på försändelsen.

Kan jag få min order levererad utomlands?

Hos iRobot levererar vi endast till danska adresser och har inte möjlighet att skicka utomlands. Det är dock möjligt att beställa på våra svenska, norska eller finska sidor för leverans till dessa länder. Vänligen observera att priserna kan variera, eftersom priserna endast gäller för det enskilda landet.

Beställning

Kan jag beställa via e-post eller telefon?

Alla ordrar måste läggas via vår webbplats – det vill säga att du inte kan lägga din order via telefon. Men vi hjälper gärna till om du behöver få vägledning om vilken vara du ska välja.

Vilka betalningsmetoder kan jag använda?

Vi erbjuder betalning med betalkort (Dankort, Visa, MasterCard, Apple pay, Google pay, MobilePay og Klarna).

Ser Klarnas brugsbetingelser og Klarnas persondatapolitik.

Jag får ett fel när jag försöker beställa

Kontakta vår kundtjänst via infomejlen info@irobot.se eller på

tln. +45 88 44 45 11

Betalningen blir avvisad

Kontrollera dina kortuppgifter och försök eventuellt med ett annat kort. Avvisandet kan bero på att det saknas täckning på det kort som du försöker använda. Kontakta vår kundtjänst om problemet kvarstår.

Reklamation & Service

Hur gör jag en reklamation?

Om din produkt har gått sönder inom tiden för reklamationsrätten ska du fylla i vårt serviceformulär här.

Jag har mottagit en vara som inte fungerar. Vad ska jag göra?

Vänligen fyll i vårt serviceformulär här.

Produkten har gått sönder under transporten

Om du har mottagit en skadad produkt ber vi dig att fylla i ett serviceformulär. Produkten måste därefter returneras till oss med en förbetald retursedel som vi skickar till dig, och samtidigt skickar vi dig en ny vara.

Produkter

Vilken produkt ska jag välja?

Vi har lavet en guide til dig, som du kan finde her. Har du stadig brug for vejledning, kan du kontakte os her.

Kan man köpa reservdelar?

Ja, det kan man absolut. Ett urval av de mest använda reservdelarna hittar du online under tillbehör. Om du inte hittar det du behöver är du välkommen att kontakta oss här.

Var hittar jag bruksanvisningen?

Det medföljer en bruksanvisning med varan när du köper produkten. Om den skulle komma bort kan du hitta den online vid produktspecifikationerna under fliken ”Downloads”.