Leverans

Leveransmetoder och kostnader

Leveransvärde Land Express
SEK 0.00 eller mer 0 0
SEK 0.01 eller mer SEK 80.5 SEK 110
SEK 500 eller mer SEK 100.5 SEK 140
SEK 1000 eller mer SEK 140.5 SEK 160
SEK 1500 eller mer SEK 150.5 SEK 170
SEK 10000 eller mer SEK 180.5 SEK 190
SEK 15000 eller mer SEK 190.5 SEK 220
SEK 20000 eller mer SEK 200.5 SEK 240
SEK 25000 eller mer SEK 220.5 SEK 260
SEK 30000 eller mer SEK 230.5 SEK 270
SEK 35000 eller mer SEK 250.5 SEK 280

Observera:

  • I kassan kommer du att uppmanas att välja en leveransmetod. Vissa produkter kan bara ha ett alternativ. Dina totala leveranskostnader kommer att beräknas vid kassan innan din order slutförs
  • Vi levererar endast till Sverige
  • Du kommer att ha alternativet att uppgradera din leveransmetod för en snabbare leverans. Om du väljer att göra det måste din order vara mottagen och auktoriserad klockan 11.00 annars kanske din order inte behandlas förrän följande arbetsdag. Arbetsdagar är måndag till fredag, exklusive nationella helgdagar och är undantagna från expressleveransuträkningarna

Spårar din beställning

När kan du spåra din order?
I vårt lager tilldelas paketen spårningsnummer nästan omedelbart och visas vanligen på vår webbplats tillsammans med din orderinformation. Det kan dock ta upp till 48 timmar eller längre innan paketet har checkats in i transportföretagets spårningssystem. Det betyder att även om ditt paket redan har skickats från vårt lager och är på väg till dig kanske inte transportföretaget kan ge någon information om ditt paket förrän efter 48 timmar eller mer.

Order som har placerats på iRobot.com kan levereras med en av flera transportföretag och leveransmetoder. Därför kan spårningstillgänglighet variera beroende på den typ av produkt du har köpt, den leveransmetod du har valt i kassan, och det transportföretag som levererar din(a) produkt(er).

Då och då levereras order via ett transportföretag som inte erbjuder möjligheten att spåra ett paket. Vid dessa sällsynta tillfällen kommer inte ”Din orderhistorik” på iRobot.com att erbjuda spårningsinformation, men erbjuder ändå orderstatus och annan information. Läs informationen nedan på den här sidan för att få veta skillnaden mellan spårningsinformation och orderstatus.

Hitta din orderstatus
Hitta status för din order genom att: 

Kontrollera din e-post. 
Du var tvungen att ange en e-postadress i kassan. Du kommer att få e-postmeddelanden till din adress som håller dig uppdaterad om status för din order. 

Besöka iRobot.com. 
Klicka på Mitt konto högst upp på en sida. Om du redan har ett konto på iRobot.com loggar du in på sektionen Registrerade kunder för att få åtkomst till din orderhistorik. 

Kontakta oss vid frågor. 
Om du fortfarande har frågor om din order kontaktar du oss via e-post.

På vilket sätt skiljer sig orderstatus från spårningsinformation?
Status för din order lämnas av iRobot.com och representerar vad som händer med din order från tiden när du placerar den tills den skickas från vårt lager. När din order lämnar vårt lager hanteras den av ett transportföretag (till exempel FedEx eller DHL) som kan erbjuda spårningsinformation till din order har levererats*. Spårningsinformationen kan nås från ”Din orderhistorik” på vår webbplats när den blir tillgänglig.

*Spårningsinformation kanske inte är tillgänglig förrän upp till 48 timmar efter att en produkt har skickats från vårt lager.

Produkttillgänglighet

Produkter i lager
De flesta order för produkter i lager startar orderprocessen så snart ditt online-köp har slutförts. Din produkt i lager kommer att skickas när produkten har lokaliserats i lager, din betalning har godkänts och mottagaradressen har verifierats. Du debiteras inte för någon produkt förrän den har skickats till dig. 

Om du till exempel beställer en produkt i lager en måndag som lämnar lagret inom 1–2 hela arbetsdagar, kommer den att lämna lagret i slutet på onsdagen. När din order lämnar vårt lager varierar leveranstider enligt den leveransmetod du har valt i kassan och platsen för din leveransadress. Notera att arbetsdagar är måndag till fredag, exklusive helgdagar.

Beräknade leveranstider som visas i din varukorg anger när en produkt förväntas lämna vårt lager, inte när produkten kommer att anlända på den slutliga leveransadressen. När din order lämnar vårt lager varierar leveranstider enligt den leveransmetod du har valt i kassan och platsen för din leveransadress.

Restorderprodukter
Restorderprodukter är produkter som inte finns i lager ännu. Du kommer att meddelas om leveransstatus för din restorderprodukt via e-post om du registrerar dig för tjänsten meddela mig.

Förorderprodukter
Förorderprodukter är produkter som är tillgängliga för köp på vår webbplats innan tillverkarens frisläppningsdatum för försäljning till allmänheten. Förorderprodukter levereras direkt till dig när det godkända frisläppningsdatumet kommer. Du kommer att meddelas om status för din förorderprodukt via e-post. Du debiteras inte för någon produkt förrän den har skickats till dig. Förväntad leveranstid (till exempel ”Endast förbeställning: leverans om 4–6 veckor”) indikeras i din varukorg.

Beräknade leveranstider som visas i din varukorg anger när en produkt förväntas lämna vårt lager, inte när produkten kommer att anlända på den slutliga leveransadressen.
När din order lämnar vårt lager varierar leveranstider enligt den leveransmetod du har valt i kassan och platsen för din leveransadress.

Beräknade leveransdatum
Att skicka dina föremål i tid är mycket viktigt för oss. För många föremål beräknar vi beräknade leveransdatum för att hjälpa dig att få veta när dessa föremål förväntas anlända. Ett beräknat leveransdatum är en uträkning med flera faktorer, däribland föremålets tillgänglighet, tilldelningstid i vårt lager, den leveransmetod du väljer och den slutliga leveransadressen.


När vi kan räkna ut beräknade leveransdatum korrekt får du dem i kassan, samt i ditt e-postmeddelande med orderbekräftelsen och orderhistorik. Observera att beräknade leveransdatum endast är beräkningar och inte garanteras. Beroende på många faktorer kan också beräknade leveransdatum ändras från tiden då du placerar ordern och tar emot en orderbekräftelse. Vi gör vårt bästa för att ge korrekta beräkningar och ge dig flera andra resurser för att spåra din order, såsom orderinformation och spårningslänkar.

För mer information om de leveransalternativ du har kan du gå till vår sida för sändningsmetoder och kostnader. Om du vill läsa mer om att spåra din order går du till vår hjälpsida Orderstatus eller ringer oss på 0208 8653171.